Betere resultaten met thuis sporten!

Het goed thuis kunnen sporten is tegenwoordig nog belangrijker dan voorheen. Het is daarom essentieel om dit op de juiste manier te doen en zo de best mogelijke resultaten te behalen. Met deze tips vergroot je je resultaten en heb je straks de sportschool niet eens meer nodig. 
 
Hoewel de intensiteit van je trainingen belangrijk is er niks zo belangrijk als consistentie! een training van slechts dertig minuten kan al fantastische resultaten opleveren mits je dit consistent doet. Door meerdere keren per week te trainen zorg je ervoor dat je voortgang niet vertraagt. Na een paar trainingen zul je al merken dat je eraan gewend bent. De beste manier om een sport-routine op te bouwen is het samenstellen van een trainingsschema. Hierin zet je wat voor soort training je op welke dag wil gaan doen. Zo kun je bijvoorbeeld bepalen dat je elke dinsdag, donderdag en zaterdag wil gaan trainen. Vervolgens bepaal je welke training je op welke dag wil gaan doen. Leg bijvoorbeeld op dinsdag de focus op je benen en ga op donderdag juist aan je torso werken. Voor je thuis workout kun je vanalles gebruiken, denk hierbij aan stoelen, banken, tafels of flessen water. Hoe je ook sport, de kern van vooruitgang is: Routine!
 
Buiten het sporten zelf is het ook van belang om goed te letten op je voeding. Het soort voedsel dat je eet heeft grote invloed op je gezondheid en de hoeveelheid energie die je hebt. Wanneer je gezond eet heb je meer energie waardoor het gemakkelijker is om te sporten. Na gezond eten zul je niet alleen een verbetering in je lichamelijke gezondheid ervaren maar ook je geestelijke gezondheid gaat erop vooruit!
 
Zorg ook voor afwisseling! Wanneer je verschillende trainingsschema's maakt kun je ervoor zorgen dat je verschillende spiergroepen traint. Hierdoor voorkom je dat je trainingen saai worden en voorkom je dat je je motivatie verliest. Dit zorgt ook voor voldoende rust zodat de spieren die je hard hebt getraind goed kunnen herstellen. Het is namelijk verstandig om bijvoorbeeld je bicep oefeningen af te wisselen met een dagje hardlopen.
 
Wanneer je eenmaal gewend bent aan het thuis sporten kan het goed zijn dat je sportschoolabonnement ineens een heel stuk minder voordelen heeft dan je oorspronkelijk dacht. je kunt dan het beste je sportschool abonnement opzeggen. Een handige website om hierbij te gebruiken is Xpendy Hier wordt een  aangetekende opzegbrief verstuurd naar je sportschool bijvoorbeeld Big-Gym. Hierdoor ben je dus verzekerd van een geslaagde opzegging.
 


Terug naar het overzicht
  • banner
  • banner
  • banner